Opstelling : Portugal

Michel Vorm, Daley Blind, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Paul Verhaegh ('47 Ricardo van Rhijn), Rafael van der Vaart ('46 Marco van Ginkel), Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman, Arjen Robben, Robin van Persie ('57 Klaas Jan Huntelaar), Jeremain Lens ('81 Ruben Schaken)

Opstelling : Nederland

Beto, Pepe, Veloso, Coentrao ('89 Silvio), Ronaldo, Danny ('63 Pizzi), Neto ('81 Alves), Micael ('46 Machado), Amorim ('73 Martins), Pereira, Postiga ('63 Oliveira)

Datum

Rode kaarten

G een

Score verloop

0-1 Kevin Strootman ('17)
1-1 Ronaldo ('86

Zo eindelijk weer eens een wedstrijd van het Nederlands elftal. Had er echt wel erg veel zin in, was het niet dat het door privé omstandigheden in het weekend ervoor mijn twijfels had om wel te gaan. In 24 uur was er heel veel gebeurd waardoor mijn zin om te gaan naar een dieptepunt was gedaald.Maar daar zal ik jullie verder niet mee lastigvallen.

Ik ging we dus met Mike, een collega van mijn werk, zijn schoonvader(Piet) en mijn dochter, Romana, waarvan haar ID was gestolen de zondag ervoor, en dus de dag ervoor nog in alle haast een noodpaspoort moest regelen en RyanAir moest inlichten, toch op weg naar Faro in de Algarve. Dus om 06:30 uur op dinsdag 13 augustus, jawel mijn verjaardag, waren Mike en Piet  bij mij.
FF een bakkie en toen keurig op tijd vertrokken rond 06:50 uur richting Maastricht-Aachen airport. Om even voor 09:00 uur kwamen we aan. Zonder al te veel oponthoud, we konden zelf nog een kleine rookpauze inlassen. Auto parkeren, en op de parkeerplaats kwamen we Jos en Erik-Jan al tegen. Gezamenlijk een bakkie gedaan op de luchthaven en daarna naar de gate.

Met een klein kwartiertje vertraging de lucht in. Maar we landen zelf 10 minuten eerder dan de geplande aankomsttijd, rond 13:20, plaatselijke tijd.

Met de taxi naar het hotel in Faro, eerst naar het hotel van Jos en Erik-Jan, die zaten in een ander hotel, en toen naar die van ons, hotel Adelaide, waar we even voor 14:00 uur aankwamen.

Helaas de kamers nog niet klaar, dan maar even naar het naastgelegen pleintje om wat te eten en de eerste biertjes te nuttigen.

Daarna stond het strand op het programma, met de bus, naar het Praja de Faro waar we om 16:30 uur gingen van zon, zee en een biertje. Aardige barman daar aan dat tentje op het strand.

Het was eigenlijk zo lekker op het strand dat we besloten morgen weer terug te gaan, en dat de barman verteld. Neem de Holland vlag mee zei hij, doen we!!!!!!!

ís Avonds nadat we ons hadden opgefrist en het zoute water van ons hadden verwijderd lekker gegeten bij een goed restaurantje in Faro.
Heerlijk was het.

Daarna, het liep inmiddels al tegen twaalf uur nog ergens wat gedronken en toen op tijd naar het hotel. Weinig Oranjesupporters te zien en echt heel sfeervol was het ook niet.
Ergens nog op een terras gezeten, maar die veegden ons ook weg rond half 1.
Dus lagen we een mooie tijd op bed.

De volgende dag, zelfs het ontbijt gehaald en daarna bakkie gedaan en de bus van 10:50 weer richting strand. Naar ons strandtentje en daar de vlag op gehangen, en helaas 20 minuten na schema tijd, zaten we om 11:25 uur weer aan het bier hahahhaha.

De zoon van Alex zou ook naar Faro komen met 3 vrienden, die waren op vakantie in de buurt van Lissabon. Die belde en die schoven aan rond 13:30 uur.

Rond 15:00 uur richting het hotel, omkleden, nog meer Oranje aan en lekker gedoucht, en toen het centrum in. Weinig te beleven. Dus even gegeten bij de Mac en toen naar het hotel. Ik had een taxi besteld dus ons om 18:00 uur naar het stadion bracht. Busverbindingen waren er niet, ligt in de woestijn zo ongeveer.

Maar goed we konden buiten nog wel een biertje doen en toen het stadion in. Natuurlijk waren de vaste fans aanwezig, zoals Jeroen, en Marcel, Ico, Edwin, je kent het wel. Alleen de Oranjegeneraal heb ik moeten missen dit keer.

Zo en dan de wedstrijd. Ik vond Nederland zeer goed spelen, zeker de eerste helft, agressief, goede passes, kortom het zag er goed uit. En dat leverde dan ook na ruim een kwartier spelen, de verdiende 0-1 op, doelpuntenmaker, mooi schot van Kevin Strootman.
Ronaldo zag je niet, en als je hem zag dan was hij alleen maar irritant.

Kansen waren er voor Oranje om de 0-2 te maken, maar dat lukte niet. Portugal probeerde het wel, maar was ook onmachtig op een enkele kans na.
De tweede helft begon Portugal wel goed en hadden we een goede doelman nodig om de 1-1 te voorkomen. Maar toch ook bleef de 0-2 in de lucht hangen.

Het bleef lang 0-1 en zou ik het dan een keer mee gaan maken dat Oranje van Portgal gaat winnen. Maar onzer aller vriend, Ronaldo, stond op de goede plek 4 minuten voor tijd en schoot de 1-1 binnen. Wel verdiend vond ik overigens.

Gelukkig bleef het 1-1 en was iedereen tevreden.

Na de wedstrijd, weer terug naar Faro. Ook hopenloos, want iedereen moet met de taxi, bus en trein is geen optie, is er niet, en met je eigen auto, maar die had ik niet bij me. Toch redelijk snel in een taxi kunnen springen en weer naar Faro centrum. Toen we die middag hadden zitten eten bij de Mac, al een aardig kroegje bezocht, daar maar terug naar toe. Een enkele Oranjesupporter daar, maar voor de rest moesten we het zelf maar gezellig maken.

Na de nodige biertjes te hebben gedronken nog maar even met Daina en Wouter, Mark en nog twee waarvan me de naam is ontschoten een soort discotheekje in gelopen. Was nog rustig om 01:00 uur, maar daarna werkt het toch steeds voller. Romana had het al gauw naar haar zin en had zo Portugese vriendinnen gemaakt. Daar ging het nog tot in de kleine uurtjes door. Daarvan veel meer fotoís, ruim 60, op de fotopagina.
Ik bedankt Mike, Piet, Jos, Erik-Jan, Romana en al die andere die we zijn tegengekomen voor de gezelligheid, ik heb toch even mijn zinnen kunnen verzetten na een dramatisch weekend.
Hieronder nog een filmpje, en voor veel meer fotoís, klik je HIER!!!!!!!

Over ruim twee weken gaan we naar Tallinn en dan door naar Andorra voor de uitwedstrijden voor de kwalificatie in BraziliŽ. Dat worden mooie tripjes. Ik kijk er alweer naar uit. Dan ook met veel meer Oranjesupporters, onder andere de vrienden en vriendinnen uit Pynacker en Tanja en Irma natuurlijk, want die hadden Jos en Erik-Jan dit keer thuis gelaten.