Opstelling : Andorra

Pol, Martinez, Vales, E. Garcia, Lima, Pujol ('84 Ayala), Vieira, Riera ('72 Teixeira), San Nicolas, Lorenzo ('59 Moreno), M. Garcia

Opstelling : Nederland

Michel Vorm, Daryl Janmaat, Ron Vlaar, Stefan de Vrij, Jetro Willems ('46 Adam Maher), Wesley Sneijder ('78 Dirk Kuyt), Kevin Strootman, Stijn Schaars, Robin van Persie, Jeremain Lens, Ruben Schaken

Datum

10-09-2013

Locatie

(Estadi Comunal d'Andorra la Vella (LillekŁla Stadium), Andorra la Vella.

Tijd

Rode kaarten

Geen

Score verloop

0-1 Robin van Persie ('50)
0-2 Robin van Persie ('54)

Op zondag 08 september vroeg in de ochtend van Tallinn naar Amsterdam gevlogen om daarna door te vliegen naar Barcelona voor de wedstrijd tegen Andorra.

We vlogen om 06:45 uur van Tallinn naar Schiphol en lande daar om 08:00 uur, nog 15 minuten voor aankomsttijd.

En daar stond bij de uitgang al mijn vriendin, Nancy, te wachten, die haar eerste uitwedstrijd zou gaan meemaken.

Rond 09:00 uur de bagage van de dames ingecheckt, en even rustig gaan winkelen en een eerste drankje gaan doen.

Ook wat gewinkeld, Sylvia heeft nog een straatnaambord gekocht met Heineken- plein erop, waarschijnlijk voor in haar tuin of staar, en Nancy nog haar favoriete luchtje, wat op Schiphol in de aanbieding was en toch mooi 20 euro scheelde.

Rond 11:45 uur moesten we boarden en we gingen keurig op tijd weg. We landen iets te laat, de gezagvoerder melde dat het erg druk was op de luchthaven, zodat we nog een rondje over Barcelona moesten vliegen, maar om 14:45 uur landen we dan toch op de luchthaven El Prat de Llobregat. Daarna met de Aerobus naar de Pl. Catalunya.
Vandaar gingen Nancy en ik lopen, ongeveer 20 minuutjes en we waren bij het hotel. Natascha, Sylvia en Suzanne namen een taxi. En om even over 4 uur kwamen we aan bij ons hotel.
We hadden afgesproken op het dak van het hotel, de 11e verdieping wel te verstaan. Daar was het zwembad. En inderdaad, erg gaaf. Mooi uitzicht en een (erg koud) zwembad. Ook de nodige versnaperingen gehaald en het daar op het dak gezellig gemaakt.

Maar helaas, om 6 uur begon het te regenen. Daarna is iedereen naar zijn kamer gegaan en zijn eigen avond ingevuld.

Ik had namelijk 1 avond gereserveerd om met Nancy een avondje alleen op stap te gaan en Barcelona te verkennen. Overigens een schitterend hotel, geweldig beveiligd, goed ontbijt hoorde ik van iedereen, ik en Nancy hebben daar niet ontbeten, en een prachtige kamer.

Nadat wij ons lekker hadden opgefrist en Barcelona hadden verkend, gingen we lekker eten rond een uur of 10. Maar rond half 12 werden we toch min of meer verzocht om te vertrekken, vreemd, best vroeg voor Spaanse begrippen, maar dat hebben Nancy en ik wel vaker hahahahaha.
Dan nog maar even een leuke dansgelegenheid opzoeken. We vonden wel iets, ben de naam al weer kwijt. Best druk, alleen die DJ, zie hieronder, we mochten niet eens verzoeknummers aanvragen, waardeloze zaak. Deze zaak zou morgen nog een staartje krijgen.

De volgende ochtend had ik een ontbijtje geregeld in het 4 sterren hotel, Hotel 1898, die op het dakterras een heerlijk ontbijtje serveerder.

Gelukkig was het lekker weer, zelf het zonnetje scheen, en hebben we genoten van de omgeving daar, het uitzicht en natuurlijk het ontbijt.

Na het ontbijt, het was inmiddels al half 11, via de overdekte markt, terug naar het hotel om Milou, Lisanne, Fred en John te verwelkomen.

Op het programma stond een paar uur strand en dan naar een heerlijke tapas zaak om wat Cava tot ons te nemen en natuurlijk heerlijke tapas. Maar de familie uit Almere had een tour door het stadion van Barcelona geboekt en de groep uit Pijnacker ging zijn eigen gang. Dus gingen Nancy en ik alleen naar het strand. Maar echt lekker weer was het niet. Net toen we op het strand aankwamen en Nancy haar tenen in het water stak, begon het lichtje te regenen. Niet echt lekker om op het strand te liggen. Beetje rondgelopen daar in de buurt en daarna terug naar het hotel om het adres van die bekende tapas zaak op te halen. Er was nog steeds niemand, zodat we samen naar die tapas zaak gingen.

Wat een aanrader zeg, echt Spaans, als je wat te drinken neemt, ben je verplicht een tapas erbij te nemen. Nou prima hoor. Een fles Cava (eigen merk) koste € 2,70, en heerlijke tapas gegeten en voor 13 euro waren we klaar. Geweldig, wat een sfeer wat een zaak.
Een aanrader dus, niet vergeten mocht je nog eens in Barcelona komen, ligt dicht bij de haven. De zaak heet Can Paixano, en het adres is Carrer de la Reina Cristina nr 7. In een straatje waar je ís nachts liever niet komt. In de hele straat alle winkels dicht met rolluiken voor de ramen, en één was er open, dat was Can Paixano, geweldig.

Daarna terug naar het hotel en om 21:00 uur met iedereen afgesproken in een zaakje vlak bij het hotel. Je kon  daar van alles eten, van Pizza, Kebab, tot tapas toe, prima. Daar waren we compleet en met nog meer Oranjefans erbij. Het bier en de wijn vloeide rijkelijk, het was erg gezellig.
Maar goed, de zaak ging om 02:00 uur dicht, wel geregeld dat hij de volgende dag, als we terug kwamen vanuit Andorra, tot 05:00 uur open zou blijven, heerlijk!!!!
Rond 02:00 uur nog even naar de zaak waar Nancy en ik gisterenavond al waren geweest. Niet echt mijn favo muziek, maar goed. Maar daar kwamen we natuurlijk met een behoorlijke groep aan en we mochten niet naar binnen. En daar werd Nancy behoorlijk pissig om. Dan nog maar een terrasje pakken, die bleef schenken tot 03:00 uur. Oke, gezellig. Maar ineens kreeg ik een smsje van Nancy, ze was ons kwijt hahahhahaha. Naar later bleek, was ze nog terug gegaan naar die tent waar we niet binnen kwamen, de portier was daar echter niet van gecharmeerd. Gelukkig alles goed afgelopen en Nancy op het plein weer opgepikt.
Maar goed, nog wat gedronken en naar het hotel terug. Morgen de wedstrijddag en de busreis naar Andorra.
Rond 09:00 uur opgestaan, de bus zou om 11:00 uur vertrekken. Even snel een (Engels) ontbijtje genuttigd in de bar van gisterenavond en toen vertrokken met de bus naar Andorra. Een schitterende busreis, al kneep ik hem wel de heen en een stukje van de terugreis, was namelijk mijn paspoort vergeten, niet zo handig, ik kreeg er maagkrampen van.

Bij de stop van 20 minuten, even gevraagd aan de chauffeurs, het waren er 2, of er problemen zouden kunnen ontstaan, heen niet, misschien terug. Pffffff nou dat zien we dan wel weer.

Nadat Erik-Jan was bedankt voor het organiseren van de busreis, en hij een mooi shirt ervoor had gehad van ons nadat de pet was rondgegaan, kwamen even na 14:00 uur aan in Andorra. En jahoor, we stapte de bus uit en het begon te regenen, en niet echt zachtjes.
Eerst maar even de Mac Donalds in gelopen om wat te eten en een biertje te drinken, ja daar hebben ze wel bier bij de Mac. Dan even Andorra in om wat belastingvrij te shoppen, onder andere een Oranje winterjas, die ik van Nancy heb gehad, erg lief, het is ook een Skatje hahahahha.
Daarna ons vervoegd in een kroeg en tot 18:00 uur lekker wat gedronken. Daar waren o.a. ook Willy, Peter en alle andere Oranjefans, die in tegenstelling tot onze groep, een hotel in Andorra hadden genomen. Daarna in optocht achter de Oranje bus aan naar het stadion.

Je ziet het, Nancy heeft er zin in!!!!!!

Hier dan een filmpje van de optocht naar het kleine stadion in Andorra.
En toen kwamen we aan bij het stadion en het blaasorkest was ook aanwezig en hieronder een filmpje van het gezellige blaasorkest uit Limburg.

Tja, dan de wedstrijd. Het is de eerste wedstrijd waar ik geen fotoís van heb. Ik vond het zo teleurstellend. Nadat het tegen Estland al niks was, was dit nog minder.
Tja, wat moet ik er over vertellen. De eerste helft leverde voor Oranje niet 1 kans op, ja misschien een kleinte, echt ongelofelijk, dus stond het gewoon 0-0 met rust, ik kon het niet geloven. Het hoeft geen 0-10 te worden, maar 0-4 of 0-5 dat is toch normaal. Wellicht de tweede helft.

Overigens was het stadion voor 80% oranje, dat was geweldig.Aangezien wij achter het doel van Nederland zaten de tweede helft heb ik de doelpunten niet helemaal goed kunnen zien. Maar nadat ik de samenvatting had gezien, moest ik zeggen dat het eerste doelpunt van Robin van Persie wel een beauty was. 0-1 dus in de 50e minuut. 4 minuten later was het weer raak. Een intikker, wederom van Robin, die daardoor op de tweede plaats staat in de topscores allertijden. Alleen Patrick Kluivert staat nog boven hem. Nog 3 doelpunten en hij is daar ook voorbij. Moet lukken de komende twee interlands, zou mooi zijn. Ik was bij het eerste doelpunt meer opgelucht dan blij.

En heb dan ook verder weinig te melden over deze wedstrijd. Hij is gespeeld, je weet het van Andorra, die spelen om zoín klein min mogelijk aantal doelpunten te verliezen, en dat is gelukt. Eigenlijk heb ik twee zeer slechte wedstrijden van Oranje gezien.

Bied weinig perspectief voor het WK volgend jaar, maar, we gaan naar BRAZIL!!!!!!!! En daar ging het allemaal om.
Ik hou de woorden van Nacy maar in mijn hoofd, als ze slecht spelen een jaar voor nhet WK, dan spelen ze juist goed in BraziliŽ, daar hou ik me dan maar aan vast.Nu in elk geval winnen thuis van Hongarije en uit bij Turkije. Dan mogelijk nog twee oefenduels in november en dan hopen dan Nederland bij de eerste 8 van de wereld behoort, dat is dan nog een beetje gunstig voor Oranje, straks op 6 december als er geloot gaat worden voor het WK.

Maar al met al, waren deze twee uitwedstrijden wel erg gezellig. Een ervaring rijker. Hoop in beide landen dan ook nog eens terug te komen. Ook leuk was de busreis die Erik-Jan had verzorgd. En daar wil ik dan ook mee afsluiten, met Erik-Jan.
Die was blij dat de reis goed verlopen was en viel lekker in slaap, zoals zo velen. De bus stond vlakbij het stadion, en om 23:00 uur reden we weer naar Barcelona, waar we tegen 02:00 uur aankwamen.

Wil je meer fotoís bekijken van Andorra uit en nog meer slapende mensen zien, dan kijk je op de Fotopagina, daar staan er nog ruim 60.
Rest mij nog een ieder die aanwezig was in de bus en alle supporters, bedankt voor de gezellig tijd en tot vrijdagavond 11 oktober, in de Amsterdam Arena, Nederland Ė Hongarije.